zaterdag 4 mei 2013

Amerikaanse series die ik kijk

Een tijdje geleden had ik een artikel over Amerikaanse series die ik keek. En vandaag heb ik dan een artikel over Amerikaanse series die ik elke week trouw volg.
 

 Emily haar vader werd beschuldigd van een ongeluk. (hij werd door veel mensen verraden enz.) Daardoor is hij in de gevangenis beland. Emily was op dat moment nog jong en had alleen haar vader en is dus moeten opgroeien in tehuizen en heeft haar vader die tijd nooit gezien. Het programma speelt zich af in The Hamptons (rijke buurt aan de kust in NY). Wanneer Emily meerderjarig komt ze 'vrij' en krijgt ze een doos waar allemaal spullen inzaten van haar vader (foto's...) Emily zint op wraak en keert terug met een andere identiteit naar The Hamptons...
 
Ik vind Revenge een supertof programma en kijk er elke week naar uit om het programma te zien. Het nadeel vind ik wel dat we meestal lang moeten wachten voor we een aflevering kunnen zien. (niet elke week komt er een afl.) Ik vind het programma heel spannend en tof om naar te kijken. Een aanrader dus! (8,1/10)
 
 
 
Once Upon A Time is een programma waar sprookjes vastzitten in onze wereld. De meeste sprookjes herinneren zich ook niets meer van hun sprookjeswereld. Bij elke afl. zoomt men in op één sprookjesfiguur en toont men enkele fragmenten van in de 'sprookjeswereld'. Het is soms een beetje ingewikkeld, want het programma speelt zich af in 2 werelden: 'de sprookjeswereld' en 'onze wereld'.
 
Ik vind het een heel toffe serie, want er komt veel fictie in voor en er komen veel sprookjesfiguren in voor. (IMDb: 8,2/10)
 
 
 
 
Dance moms is een lifestyleprogramma en  gaat over een dansschool 'Abby Lee Dance Company' in Pittsburgh, Pennsylvania. Bijna elke afl. trainen de danseressen voor een wedstrijd. Het is ee reality programma dus er wordt altijd veel ruzie gemaakt onder de moeders van de danseresjes.
 
Eigenlijk is het een heel dom programma (IMDb: 4,6/10), maar toch vind ik het tof om naar te kijken. Soms is het wel vervelend dat je al die ruzies moet zien terwijl je weet dat ze geacteerd worden. Maar de danseressen kunne supermooi dansen, maar of het een 'goed' programma is, Nee...
 
 
 Deze 3 programma's volg ik al een tijdje en ben ik NOG altijd aan het volgen. Hieronder komen dan dan de programma's die ik volg
 
 
 
 
 
Dit zijn series die ik kijk als ze op tv zijn, maar niet perse volg.
  • CSI NY kijk ik vaak op tv;  ik vind het een tof programma en ik vind het ook heel tof als ze in het privéleven van de personage's gaan.
  • CSI: Crime Scene Invesitgation; deze kijk ik minder vaak omdat deze in België later op tv komt en dan meestal al lig te slapen en ik vind CSI NY toffer dan CSI.
  •  
  • CSI: Miami; deze serie gaat stoppen ;( ik keek CSI Miami minder dan NY, maar meer dan CSI. 
  • NCIS LA: Ik vind dit een heel toffe serie, vooral omdat Daniela Ruah erin meespeelt (Kensi) en ik vind haar een toffe actrice.
  •  
  • NCIS vind ik minder tof dan NCIS LA. In De NCIS's draait het ook vaak om politiek & moorden (ze gaan ook vaak naar het buitenland in de serie door die redenen.) . Bij de CSI's draait het vooral om een moordzaak op te lossen.
  •  
  • Criminal Minds; in Criminal Minds worden er meestal meerdere moorden gepleegd die een verband hebben met elkaar en het team vliegt dan met hun privévliegtuigje naar de bestemming om de zaak op te lossen.
  •  
  • Cold Case; deze serie is inmiddels gestopt (heel spijtig ;x). De serie onderzoekt zaken uit het verleden. Ik vind dit vooral een toffe serie omdat je flashbacks ziet en de personage's nu & vroeger. (ps: de muziek gaat ook mee met de tijd. bv. als het de jaren 80 is dan is het ook muziek uit de jaren 80 in de flashbacks.
  •  
  • Castle vind ik een heel tof programma omdat er niet alleen moordzaken worden opgelost, maar er komt ook humor in voor ;)
  •  
  • The Mentalist; dit is mijn favoriete programma uit dit lijstje. Het programma lost moordzaken op en er komt ook humor in voor en het is spannend.
Zoals ik al zei kijk ik deze series alleen als ik kan en tijd heb, maar The Mentalist probeer ik toch altijd te kijken en vind ik ook het tofst ;)
 
 
 
Dit waren de series die ik volg. De tofste serie vind ik nog altijd Revenge, want het is elke keer zo spannend.
 
 
 
 
bronnen:







http://desktop-wallpapers.net/
http://en.paperblog.com
http://www.stacylwhitman.com
http://www.cokeandpopcorn.info
http://www.seeklogo.com
http://www.studiobriefing.net
http://moviereviews.benjaminblairs.com
http://lifestreamsdb.blogspot.be








 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten