zaterdag 20 april 2013

Movies #2

Vanaf nu ga ik altijd op de 20e van de maand een movie artikel doen. En dan toon ik de films voor die ik in die maand heb gezien :). Lees snel verder als je benieuwd bent naar welke films die ik deze keer heb gezien.



Oz the Great and Powerfull


 
De film gaat over een 'amateur' tovenaar die d.m.v. een storm op het fictieve land Oz belandt. Daar ontmoet hij 3 heksen die beweren dat hij 'de persoon' is die de orde in het land kan herstellen. Op het land heerst er ook een groot conflict tussen de 3 heksen wat het niet gemakkelijker maakt.

Ik heb de film in 3D gezien en vond de effecten heel spectaculair. Als je twijfelt of je de film wilt zien, zou ik het zeker doen en zou ik ook 3D pakken ;)

IMDb score; 6,9/10
Mijn score; 7,6/10





The perks to being  a wallflower




De film gaat over een onpopulaire jongen Charlie gaat naar de middelbare school en draagt een ernstig verleden met zich mee. Op school is hij een muurbloempje, maar gelukkig zijn er vrienden die hem daarbij helpen. De film heeft ook een behoorlijk hoge score op IMDb!

Ik vond het zware film, maar soms ook een grappige film. Soms komen er grappige stukken in, maar je ziet ook stukken waar Charlie echt heel ongelukkig is. Ik kan deze film aanraden als je houdt van toffe, maar ook droevige momenten in de film.

IMDb score: 8,1/10
mijn score: 7,7/10

Trust





De veertienjarige Annie krijgt voor haar verjaardag een laptop. Ze gaat op een soort site waar ze chat en waar ze een 'jongen' leer kennen. Hij deed zich eerst voor als een zestienjarige dan één van 20 en daarna 25. Annie is naïef en ziet niet in waar ze mee bezig is en spreekt af met de 'jongen' (= man) in het winkelcentrum....

Ik vond het helemaal geen grappige film. Op sommige momenten moest ik bijna kokhalzen en op sommige momenten moest ik bijna wenen. Ik vond het een 'vieze/emotionele/enge film, maar goede film. Ik raad je deze film heel hard aan, maar er komen momenten wanneer je echt moet wenen/kokhalzen.. ;s

IMDb score: 6,9/10
mijn score: 8/10


  En kongelig affære/ A Royal Affair




Dit is een Deense film en het verhaal speelt zich af in de 18e eeuw in een koningshuis. Caroline Mathilde van Groot-Brittannië wordt uitgehuwelijkt aan de Christian V11 van Denemarken. De koning van Denemarken is 'apart'. Hij heeft een psychische aandoening. Het is een verstandshuwelijk en Caroline Mathilde is heel ongelukkig. Wanneer er een persoonlijke arts komt voor Christian krijgt Caroline Mathilde daar een relatie mee...

Ik vond het toffe film, maar op sommige momenten saai. Het is een film een beetje in de stijl van de film Marie Antoinette (met Kirsten Dunst). De film werd trouwens genomineerd voor een Oscar in de categorie  Best Buitenlandse film.


IMDb score: 7,5/10
mijn score: 7,1/10


Dit waren een de films die ik gezien heb de laatste tijd en ik kan ze je alle 4 aanraden. Van al deze films vond ik Oz... de tofste om te kijken (om te ontspannen) en Trust de beste film in mijn ogen.  

1 opmerking: